Please Don’t Follow - nihilist blues ft. Grimes / Bring Me The Horizon 和訳

こんばんは

 

今日こそはBMTHの曲を和訳していきます。

 

アルバム収録順でやろうかなと思っているので

nihilist blues feat. Grimes

をやっていきますよ~

 

 

 

 

 

 

Lyrics

 

I’ve been climbing up the walls
To escape the sinking feeling
But I can’t hide from the nihilist at my door.

壁を登っている
この沈んだ気分から脱け出すために
でも自分の中のnihilistに見付かってしまう

 

Buried in the basement floor
Didn’t know what I had planted
It blossomed with all the heart of a Cold War.

地下に埋めた
何かの種だとは知らなかった
それは冷戦の中で花開いた

 

I’m a spirit in a tomb
Won’t somebody raise the roof
I’m going white, I’m going black, I’m going blue
Do you mind if I’m exhumed?

私は墓地を漂う魂
誰も騒がないでほしい
白にも、黒にも、青にもなる
地面から這い出てもいい?

 

I’m the ashes in the plume
I’m a beggar in the ruin
I’m peeking out, I’m burning up, I’m shooting through
I’m lonely for the true

私は煙突の中の灰
私は廃墟に住む乞食
そっと覗いて、燃え尽きて、居なくなる
本当は寂しいんだ

 

Paradise is in my soul
And I’m terrified I can’t get out
I’m lost in a labyrinth
We are lost in a labyrinth
Please don’t follow

楽園は心の中にある
外に出られないのが怖い
私は迷宮を彷徨う
私たちは迷宮を彷徨う
付いてこないで

 

You were in my dream last night
But your face was someone else’s
A twitch in my spine, a mutual disorder.

昨日あなたが夢に出てきた
だけど別の誰かの顔だった
背筋が凍った、何もかもめちゃくちゃ

 

Isolation neophyte,
Too afraid to taste your conscience.
You march in the dark,
Little lamb to the slaughter.

孤独の初心者
良心に触れるのが怖い
あなたは暗闇を行進する
解体を待つ子羊みたいに

 

 

以上

 

 

人間の存在に価値なんか無いよっていうのがニヒリズムらしいですが

私は割とこの立場に近い考え方をしている気がして

この曲好きです。

 

まあ歌詞には特に深い意味無いというか、読んで字の如くというか。

 

てかamoが出る直前に昔の電気グルーヴ聞くのにハマってたので

この曲聞いた時にそれに近いレイヴ感みたいなのがあってテンション上がりました。

 

あと私はえばねっせんすの曲をあまり知らないのでちゃんと聞いてみようと思いました。

 

Grimesって人もSpotifyでちらっと聞いたけど格好良いからもっと聞いてみようと思います。

 

 

 

てな感じで

また次回