I Wanna End Me - bury a friend / Billie Eilish 和訳

こんにちは

 

BMTHの和訳やってくと言っときながら

最近 Billie Eilish にハマっているので、 bury a friend を和訳したいと思います。

 

 

 

 

 

Lyrics

 

Billie

What do you want from me? Why don't you run from me?
What are you wondering? What do you know?
Why aren't you scared of me? Why do you care for me?
When we all fall asleep, where do we go?

私にどうしてほしいの?なぜ私から出ていかないの?
何を知りたいの?何を知ってるの?
なぜ私を恐れない?なぜ私を気に掛ける?
皆が眠ったら、どこに向かうの?

 

Come here
Say it, spit it out, what is it exactly?
You're payin'? Is the amount cleanin' you out, am I satisfactory?
Today I'm thinkin' about the things that are deadly
The way I'm drinkin' you down
Like I wanna drown, like I wanna end me

こっちに来て
言って、早く、それは何?
苦しい?あなたが空っぽになって、私はそれで満足?
今日はつまらないことばかり考えている
あなたを飲み干す方法とか
溺れ死にたいってこととか、自分を終わらせたいってこととか

 

Step on the glass, staple your tongue
Bury a friend, try to wake up
Cannibal class, killing the son
Bury a friend, I wanna end me

グラスを踏みつけ、あなたの舌にホチキスを
友達を埋めて、目を覚まそうとする
共食いだね、あなたを殺す
あいつを埋めて、自分を終わらせたい

 

I wanna end me
I wanna, I wanna, I wanna end me
I wanna, I wanna, I wanna

私は私を終わらせたい

 

Listen
Keep you in the dark, what had you expected?
Me to make you my art and make you a star
And get you connected?
I'll meet you in the park, I'll be calm and collected
But we knew right from the start that you'd fall apart
'Cause I'm too expensive
It's probably somethin' that shouldn't be said out loud
Honestly, I thought that I would be dead by now (Wow)
Calling security, keepin' my head hold down
Bury the hatchet or bury a friend right now

聞いて
あなたを暗闇に閉じ込めた、何が起きると思った?
あなたを芸術にしたり、スターにしたりするための私
それともネットにアップするため?
公園で会おう、落ち着いて受け入れる
だけど最初から知っていた、あなたが壊れちゃうことを
私が一番の被害者だからね
これはたぶん大きな声で言うべきじゃない
正直に言うと、今より前に死んでると思ってた
セキュリティを呼んで、頭を押さえつけて
武器を埋めるか、あいつを埋めるか

 

The debt I owe, gotta sell my soul
'Cause I can't say no, no, I can't say no
Then my limbs all froze and my eyes won't close
And I can't say no, I can't say no
Careful

私には借りがある、魂を売らないと
Noとは言えないから
手足は凍り付き、目は開いたまま
だからNoとは言えないの
気を付けて

 

 

という感じかな?

どうやらfriendっていうのは自分の中の別の自分ってことらしいです

それを殺して?埋めて?隠して?断ち切りたいってことなんでしょうか

 

てかこの子めちゃめちゃ若いよね?
それでこれ書けるってどういうメンタルですか…

 

若いのに才能ある人や努力している人を見ると自分の幼さが恥ずかしくなるな

 

他の曲もインパクト強くてキャッチーで中毒性あるのが多いので色々聞いてみると楽しいと思います

 

 

次回はBMTHの曲をやりたいと思います。

 

では!