My heart keeps breaking - DArkSide / Bring Me The Horizon 和訳

こんばんは

 

BMTHの新曲が出ましたので、翻訳です

 

 

 

 

 

Lyrics

 

Sinking under
Think my angels fallen
Safe place, plundered
Bastards kicked the doors in
I picked the stitches
Now I can’t stop bleeding
Three in the morning I ain’t slept all weekend
Six feet in the dirt, still breathing
Don’t give a fuck if my heart stops beating

深く沈む
私の天使は堕ちてしまった
安全な場所、略奪された
誰かがドアをけ破った
針で突いた
今は血が止まらない
午前3時、毎週末眠れない
埋葬されたが、息をしている
私の心臓が止まっても気にしないで

 

Hey, I’m begging you to stay
My darkside won today
My heart keeps breaking
Over and over
Hey, don’t let me out your sight
Can’t trust myself tonight
My heart keeps breaking
Can you talk me off the ledge again?

ねえ、お願いだからそばに居て
今日は私の闇が勝っちゃった
心はどんどん壊れていく
止まることなく
ねえ、目を離さないで
今夜は自分を信じられない
心が壊れていくから
また私をなだめて

 

Something haunts me
Footsteps in the basement
Out of body
But there’s no escaping
I picked the stitches
Now I can’t stop bleeding
Three in the morning, I ain’t slept all weekend
Six feet in the dirt, still breathing
Don’t give a fuck if my heart stops beating

何か気になる
地下で響く足音
幽体離脱
だけどどこにも逃げ場はない
針で突いた
今は血が止まらない
午前3時、毎週末眠れない
埋葬されたが、息をしている
私の心臓が止まっても気にしないで

 

Hey, I’m begging you to stay
My darkside won today
My heart keeps breaking over and over
Hey, don’t let me out your sight
Can’t trust myself tonight
My heart keeps breaking, can you talk me off the ledge again?

ねえ、お願いだからそばに居て
今日は私の闇が勝っちゃった
心はどんどん壊れていく
ねえ、目を離さないで
今夜は自分を信じられない
心が壊れていくから
また私をなだめて

 

Somethings in the way
Don’t know what I can say
Memories are haunting me
A sickness taking over
So bury me alive
There’s nowhere left to hide
And say goodbye
Cos maybe I
Maybe I will miss me when I’m gone

何かが邪魔をする
何と言えば良いか分からない
記憶に囚われる
病は続く
だから生き埋めにして
もう隠れる場所は無い
さようなら
だからたぶん
たぶん私は私が居なくなったらさみしいと思う

Hey, I’m begging you to stay
My darkside won today
My heart keeps breaking over and over
Hey, don’t let me out your sight
Can’t trust myself tonight
My heart keeps breaking, can you talk me off the ledge again?

ねえ、お願いだからそばに居て
今日は私の闇が勝っちゃった
心はどんどん壊れていく
ねえ、目を離さないで
今夜は自分を信じられない
心が壊れていくから
また私をなだめて

 

Can’t trust myself tonight
Can’t trust myself tonight
Can’t trust myself
Can you talk me off the ledge again?

今夜は自分を信じられない
今夜は自分を信じられない
信じられないの
また私をなだめて

 

 

 

以上

 

 

なんかBMTHっぽい曲ですね

avalancheとかと似てるような

 

にしてもアルバムはいつ出るんだろうね!

NEX FESTまでには出ないかな…?

 

私は幕張のチケットを取りましたので、もう楽しみで仕方がありません

 

あとはオーストラリアの GOOD THINGS FESTIVAL に出るバンドの来日が続々と発表されていて、めちゃくちゃ嬉しいですね

リンプもBFMVも久々に見られるし、WSSとThe Plot In Youもかなり楽しみ

初めて行く東京ガーデンシアターも地味に楽しみです

 

まだ10月ですが、KNOTFESTがやっと開催されたり、11月12月の来日がめちゃくちゃ豪華だったりで、2023年はアツい年だったな、なんて思ったり

この数年頑張って生きていて本当に良かったよ

 

 

というわけで今回はこの辺で

 

またねー