the emptiness is heavier than you think - Teardrops / Bring Me The Horizon 和訳

こんばんは

 

好きなバンドの新曲程嬉しいものはない!

ということで和訳していきます。

 

 

 

 

 

Lyrics

 

we hurt ourselves for fun
force feed our fear until our hearts go numb
addicted to a lonely kind of love.

僕たちは自分自身を傷付けるのが楽しい
心が麻痺するまで恐怖を与えるんだ
寂しい愛みたいなものにハマってるんだ

 

what i wanna know..
is how we got this stressed out,
paranoid
everything is going dark
nothing makes me sadder than my head.

何を知りたいんだろう
なんでこんなにイライラしているか、かな
妄想
全てが闇に向かっている
僕の頭が何より僕を悲しくさせる

 

i’m running out of teardrops
let it hurt ‘til it stops
i can’t keep my grip
i’m slipping away from me
oh god, everything is so fucked
but i can’t feel a thing
the emptiness is heavier than you think.

涙は枯れた
止まるまで傷つけてよ
抑えられないんだ
自分が自分じゃないみたいなんだ
ああ神よ、全てがバカみたいだよ
だけど何も感じられないんだ
君が思うより、空っぽなのってキツいんだ

 

i’m tripping on the edge
high as a kite, i’m never coming down.
and if you hear me
guess you know how it feels
to be alone
so how’d we get this stressed out?
paranoid
everything is going dark
nothing makes me sadder than my head.

瀬戸際で躓いてる
凧みたいに高くに居る、決して落ちない
僕の声が聞こえるなら
どんな気分か分かるだろう?
一人で居るこの気持ちが
じゃあ、なんでこんなにストレスが溜まってるの?
妄想
全てが闇に向かっている
僕の頭が何より僕を悲しくさせる

 

suicidal, violent tragic state of mind.
lost my halo, now i’m my own anti-christ.

自滅的で暴力的で悲惨な状態の心
後光を失った、僕は僕自身の反逆者だ

 

 

以上

 

 

アルバム出ますね!!!

わくわく!!!!!!!

 

 lost my haloのとこの映像が床に後光っぽく小物を並べててなんか良いですね

 

アルバム出たらまた全曲訳していきますね

 

なんかタグ付けの機能が出たようなので何個か付けてみました。

BMTH好きな人、集え!!

 

では、前も言いましたが皆様どうか生き延びてモッシュピットで再会しましょう!

またね