letting… GO - Unsainted / Slipknot 和訳

こんばんは~

 

お久しぶりです。

新入社員の私、絶賛研修中です。まぁまぁ楽しく元気にやっております。

 

さて、Slipknotの新曲が出ましたので訳していきます!

 

 

 

 

 

 

Lyrics

 

Oh, I’ll never kill myself to save my soul/I was gone but how was I to know?
I didn’t come this far to sink so low/I’m finally holding on to letting go

私は自分の心を救うために自分を殺したりしない
私はもう居ないけど、どうやって知れば良かった?
深く沈むためにここに来たんじゃない
ここで踏ん張れば自由になれる

 

I’m just weathering a rough patch… another villain with an itch to scratch
Denial is the darkest when you live in a hole
Why does the Hell make you feel so cold?
Make a move and you pay for it/Pick a Lord and you pray to it
You’re so demanding when you want the truth, but your stories don’t read for me

私はただ苦難を乗り切っている。他の奴はムズ痒い
あなたが沈んでいれば、拒絶される
何故地獄はそんなに寒い?
行動を起こして責任を取りな、神を連れてきて祈りなよ
真実が知りたきゃ苦労することになる、けどあなたの話なんて知ったこっちゃない

 

Indecision Overload/Keep a buckle on the Devil and your eyes on the road
Reaching out for the hand of God, but did you Think- You’d- Shake- Your- Own?
This Killing Field is all grown over- the Motherfucker wants it wild
Go sew your oats in alphabetical order/the Anti-Antagonist is back- in- style
MYOPIC/Cannot See Straight/DYSTOPIC/One Sin Too Late
You got to lie if you want to believe, but your Bibles don’t work on me

優柔不断なオーバーロード
悪魔は押さえつけて進むべき方を見な
神が差し伸べた手を掴んだ?自分自身の手だって分からなかった?
この戦場は荒れ果てている。マザファカは自然にそれを望んでる
あなたの性癖を順番に縫い合わせて
反敵対者は昔のスタイルに戻る
前が見れない、遅すぎる罪
信じようとするほど嘘が出る、だけどあなたのルールは私には通用しない

 

Did you think you could win? And fill me in?
Did you think you could do it again? I’m not your sin
I was all that you wanted and more- but you didn’t want me
I was more than you thought I could be
So I’m setting you free- I’m setting you free

勝ったと思ったか?打ちのめしたと?
またやれると思ったか?私はあなたの罪じゃない
私はあなたが望む全て、もしくはそれ以上。だけどあなたは私を欲しがらなかった
私はあなたが思っている以上にやれる
だから私はあなたを解放する

 

You’ve Killed The Saint In Me
How Dare You Martyr Me

あなたは私の中の聖人を殺した
私をどれだけ苦しめるんだ

 

 

 

以上!

 

なんかPV安っぽくね?w

 

にしても

アルバム楽しみでつね~~~~~~