love isn’t in the air - One Day The Only Butterflies Left Will Be In Your Chest As You March Towards Your Death (feat. Amy Lee) / Bring Me The Horizon 和訳

こんばんは~

 

POST HUMAN: SURVIVAL HORROR ラスト~!

 

 

 

 

 

Lyrics

 

on the verge of no return
why’d you keep fucking it up
don’t want to have to bury you
but nothing seems to get through your skull
one day the only butterflies left will be in your chest
as you march towards your death breathing your last breath
i hate to say i told you so
but look how the bruises show

もう引き返せない所まで来てしまった
なぜそんなことをしているの
あなたを埋めなきゃいけないなんて嫌だ
けどあなたの頭蓋骨を通る物は何も無い
ある日、あなたが息を引き取り死に向かう時に
胸に蝶が舞うでしょう
あなたにそう言ったと言いたくない
けど、痣がどう見えるか、よく見て

 

tell me
how’s it gonna feel
without my arms wrapped around, wrapped around you.
bet it feels pretty real when your skin starts to peel from the bone.
you were dead to the world
now Ii’m dead to you
haunting your own house
nothing to lose
how did i let you sink your fangs so deep
you know you can’t breathe on your own.

教えて
あなたを抱く私の腕が無いのはどんな感じ
骨から肉が剥がれ始めたら、とてもリアルに感じるはず
あなたは周りの世界にがっかりしていた
今、私はあなたにそう思ってる
あなたの家に訪れる
失うものは何も無い
私はどうやってあなたの毒牙を沈めたの?
もう自分の力では息もできないことが分かるでしょう

 

past the point of rescuing
why’d i keep pushing my luck
the hole i wore into your soul has got too big to overlook
one day the only butterflies left will be in our chests
as we march towards our death breathing our last breath
i thought we had a future
but we ain't got a chance in hell

もう助けは間に合わない
なぜ私はあんなに欲張ったのだろう
あなたの心の穴は、見落とせない程に大きくなっていた
ある日、私達が息を引き取り死に向かう時に
胸に蝶が舞うでしょう
私達には未来があると思ってた
だけど地獄にはチャンスは無い

 

the sun is setting on our love, i fear
letting our loneliness out into the atmosphere
the tide is turning on our chance to turn it round
i never thought id see my fingernails fall out.
love isn’t in the air.


私達の愛に陽が沈む、それが怖い
私達の孤独が大気に放たれる
潮の流れは私達の味方をしている
もう自分の爪が抜け落ちるとは思ってなかった
愛はその辺には無いの

 

 

以上

 

 

訳してみたら想像より重い曲だった

 

evanescenceの曲、あえて使ってるんだと思ったら違ったのね

けどそっからコラボに持ち込むってBMTHすげーな

 

なんかBMTHだけで作ったら出ない雰囲気だろうなと思いました

 

 

曲数は少ないけどかなりズッシリ来るアルバムでしたね

サブスクで適当に流して終わりじゃなくて、こうして自分で意味を調べてみると、より好きになれるから良いですよね

自分で調べたりするのが面倒な人がこのブログを見てちょっとでも理解の助けになればと思います

 

ではまた