Save us from ourselves - sTraNgeRs / Bring Me The Horizon 和訳

こんにちは

 

和訳~!

 

 

 

 

 

Lyrics

 

Maybe I'll just be fucked up forever
should have figured myself out by now
And I don't wanna tear myself open, no
But it's hard to care when you bleed out

たぶん私はずっとおかしいまま
もう自分のことをちゃんと分からないと
自分のことをオープンにはしたくないけど
あなたが苦しんでいる時に気に掛けてあげることはできない

 

So won't you break me down, break me down
Make me get better
I confess I'm a mess
Some kind of error
Well maybe I was destined to disappear

だから私を壊してほしい
もっと良くなるように
自分でも混乱してると思う
何かのエラーだと思う
きっと消えてしまう運命なのだろう

 

We're just a room full of strangers
Looking for something to save us
Alone together
We're dying to live and we're living to die
Dying to live, living to die
We're just a room full of strangers

私達はただの知らない人で溢れた部屋
救いを求めてる
一人だし一緒
生きるために死ぬし、死ぬために生きる
私達はただの知らない人で溢れた部屋

 

Well I guess my guardian angel missed the memo
‘Cause we're walking on razors again
And we swore to God we'd never let this happen, no
We dragged ourselves through hell
And we'll be damned if we go back


どうやら守り神がメモを失くしたみたい
危ない橋を渡っているからだろう
二度とこんなことはしないと神に誓った
自分から地獄に落ちたのだ
戻ることはないだろう

 

We're just a room full of strangers
Looking for something to save us
Alone together,
We're dying to live
And we're living to die
Dying to live, living to die
It never stops
Can't erase this
So cross out my eyes
Tear the pages
‘Cause you and I
We're just dying to live
And we're living to die
Dying to live, living to die
It never stops, it don't


私達はただの知らない人で溢れた部屋
救いを求めてる
一人だし一緒
生きるために死ぬし、死ぬために生きる
決して終わらない
消すこともできない
だから私の目の方を消して
ページを破って
私もあなたも生きるために死ぬし、死ぬために生きているんだから
そして生きるために死ぬし、死ぬために生きる
決して止められない

 

Where did we go?
We're all alone, all alone
No place like home
Take us back to yesterday
S.O.S
Save us from ourselves

どこへ行ったのだろう?
みんな独りぼっちだ
落ち着けるところなんて無い
昨日に戻して
SOS
私から私を救って

 

 

以上

 

 

最後の「Save us from ourselves」はdrownの「Save me from myself」の皆バージョンですね
drownは自分だけがダメダメで誰かに助けてほしいみたいな歌詞だったけど、これは皆ダメで皆助けて、って感じですね

誰も救われない世界だ